Czy warto zostać księgową?
O księgowość musi dbać każdy przedsiębiorca. Jest ona głównym źródłem informacji o prowadzonej działalności. Wszystkie obowiązki wynikające z przepisów prawa muszą być wykonywane terminowo oraz w sposób zgodny z wymaganiami.
Wielu przedsiębiorców prowadzi księgowość samodzielnie. Coraz większa grupa przedsiębiorców jednak decyduje się na skorzystanie z usług osób, które posiadają odpowiednią wiedzę na temat prowadzenia księgowości.
Czy zawód „księgowej” jest warty uwagi?
Księgowa to osoba zatrudniona do prowadzenia księgowości – pełnej lub uproszczonej. Do jej podstawowych zadań należy zbieranie oraz przechowywanie dokumentów związanych z ewidencją operacji gospodarczych.
Osoba ubiegająca się o pracę jako księgowa powinna być:
- sumienna;
- dokładna;
- odpowiedzialna;
Księgowa może samodzielnie świadczyć usługi lub ramach prowadzenia biura rachunkowego. Obowiązkiem księgowej jest posiadanie licencji Ministra Finansów uprawniającej do świadczenia usług księgowych.
Podniesienie kwoty wolnej od podatku!