Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

Czy prowadzoną elektronicznie PKPiR trzeba drukować?

Zgodnie ze zmianami wprowadzonymi 8 kwietnia 2016 roku, właściciele działalności gospodarczych korzystający z podatkowej książki przychodów i rozchodów w formie elektronicznej, nie mają obowiązku drukować dokumentacji, w sytuacji kiedy program komputerowy zapewnia wydrukowanie wzoru PKPiR określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia w sprawie prowadzenia PKPiR.

Do tej pory podatnicy prowadzący PKPiR elektronicznie byli zobligowani do drukowania zapisów książki na koniec każdego miesiąca. Teraz mają oni jedynie obowiązek przenoszenia treści książki na informatyczny nośnik danych, który zapewni trwałość zapisu informacji. Przepisy nie mówią w jaki sposób mają to robić.

Właściwym byłoby zapisywanie treści PKPiR na nośnikach po zakończeniu każdego miesiąca, ze względu na fakt, że prowadząc książkę przedsiębiorca rozlicza się co miesiąc. Dzięki temu w przypadku kontroli organ podatkowy nie wykryje braku zapisów zakończonych miesięcy i nie nałoży na przedsiębiorcę kary grzywny.