Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

Jak należy ewidencjonować wyposażenie?

Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów określa precyzyjną definicję wyposażenia. Informuje nas ona o tym, iż zgodnie z nią, wyposażeniem są rzeczowe składniki majątku, związane z wykonywaną działalnością, a które zgodnie z przepisami Ustawy o podatku dochodowym, nie zostały zaliczone do środków trwałych.

Ewidencją wyposażenia zostały objęte przedmioty, których początkowa wartość przekracza 1500 zł, a przewidywany okres jego użytkowania to maksymalnie rok. Nie ma obowiązku ewidencjonowania wyposażenia, którego koszt zakupu nie przekracza 1500 zł.

Obowiązkowe prowadzenie ewidencji wyposażenia dotyczy przedsiębiorców, którzy prowadzą księgi przychodów i rozchodów, jak również ryczałtowców. W ewidencji wyposażenia powinny zostać zawarte informacje takie, jak:
- kolejny numer wpisu,
- data nabycia wyposażenia,
- numer faktury, bądź rachunku,
- nazwa wyposażenia,
- cena zakupu/koszt wytworzenia,
- data likwidacji,
- przyczyna likwidacji wyposażenia.